Katedra Pedagogiki Pracy i Andragogiki

Prawie 3 mln zł na dodatkowe kwalifikacje absolwentów

2 899 722,70 zł  dla UKW na sfinansowanie projektu pn. "Wykwalifikowani, aktywni, komunikatywni absolwenci UKW", w ramach nowej perspektywy unijnej.

Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, jako Instytucja Pośrednicząca dla Osi III Szkolnictwo wyższe dla gospodarki i rozwoju Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 w dniu 21 marca 2016 r. zakończyła ocenę formalno-merytoryczną wniosków złożonych w odpowiedzi na konkurs nr 1/PRK/POWER/3.1/2015 w Programie Rozwoju Kompetencji, w ramach Działania 3.1 Kompetencje w szkolnictwie wyższym, Oś III Szkolnictwo wyższe dla gospodarki i rozwoju Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020.

Komisja Oceny Projektów rozpatrzyła i oceniła 435 wniosków o przyznanie dofinansowania, z czego tylko 61 wniosków uzyskało ocenę pozytywną i zostało skierowanych do dofinansowania. Wniosek UKW uzyskał łączną sumę 99 punktów i znalazł się na 27. miejscu listy rankingowej. 374 wnioski uzyskały ocenę negatywną

Projekt pn. „ Wykwalifikowani, aktywni, komunikatywni absolwenci UKW” powstał dzięki współpracy Biura Funduszy Europejskich i Współpracy z Regionem z przedstawicielami Wydziału Pedagogiki i Psychologii dr Anną Rutkowską z Katedry Pedagogiki Społecznej i mgr Katarzyną Ludwikowską z Katedry Pedagogiki Pracy i Andragogiki oraz przedstawicielami Instytutu Mechaniki i Informatyki Stosowanej dr. Piotrem Kotlarzem i mgr Marcinem Kempińskim.

Termin realizacji projektu:
marzec 2016 r. - luty2019 r.

Cel główny:
wzrost kompetencji niezbędnych na rynku pracy u 360 studentów UKW w Bydgoszczy z kierunków technicznych i pedagogicznych.

Grupa docelowa :

360 studentów dwóch ostatnich semestrów studiów I i II stopnia Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy.

Projekt przewiduje podnoszenie kompetencji komunikacyjnych, informatycznych, analitycznych, zawodowych i z zakresu przedsiębiorczości, zdiagnozowanych przez pracodawców jako najbardziej pożądane od kandydatów do pracy.

Zaplanowane zadania:

  • certyfikowane szkolenia i warsztaty kształcące kompetencje,
  • dodatkowe zadania praktyczne w zespołach projektowych,
  • współpraca studentów z otoczeniem społeczno-gospodarczym.

Ważnym elementem projektu jest interdyscyplinarność i praktyczna współpraca 2 kierunków. Tworzone będą zespoły projektowe składające się ze studentów kierunków technicznych i pedagogicznych, które wspólnie opracują projekt/narzędzie, w odpowiedzi na potrzeby pracodawców, co przybliży studentom realia współczesnego rynku pracy.

Połączenie kierunków przyczyni się do ukształtowania i wzmocnienia kompetencji komunikacyjnych i pracy w zespole, analitycznych, informatycznych, w zakresie znacznie szerszym, niż miałoby to miejsce w przypadku grup składających się ze studentów tych samych kierunków studiów.

Istotą projektu jest zwiększenie szans absolwentów na rynku pracy, budowanie relacji zawodowych i transfer kompetencji, pomiędzy studentami kierunków technicznych –pożądanych z punku widzenia obszarów kluczowych dla gospodarki oraz studentów kierunków społecznych związanych z opieką całożyciową, włączaniem społecznym i zawodowym osób niepełnosprawnych, zagrożonych wykluczeniem społecznym.