Katedra Pedagogiki Pracy i Andragogiki

Nowy krok w cyfrowej transformacji – Certyfikat Google Umiejętności Jutra: AI

Z ogromną radością informujemy, że nasza koleżnka dr hab. Renata Tomaszewska, prof. uczelni z sukcesem ukończyła intensywny, pięciotygodniowy program szkoleniowy  „Umiejętności Jutra AI" organizowany przez Google Polska w partnerstwie ze Szkołą Główną Handlową w Warszawie.

Program Umiejętności Jutra AI to kompleksowe szkolenie składające się z ponad 25 godzin materiałów edukacyjnych, webinarów i zajęć praktycznych prowadzonych przez ekspertów z Google, SGH oraz praktyków biznesu. W ramach kursu zgłębiano kluczowe zagadnienia związane z praktycznym zastosowaniem sztucznej inteligencji w pracy zawodowej i rozwoju organizacji.

Program obejmował pięć rozbudowanych modułów:

  • Moduł 1: Podstawy pracy z AI i produktywność osobista – fundamenty generatywnej AI, pierwszy kontakt z asystentami AI, narzędzia takie jak NotebookLM do analizy źródeł i pozyskiwania wiedzy, a także research i wizualizacja danych.
  • Moduł 2: Rozwój biznesu z wykorzystaniem AI – strategia AI w firmach, zarządzanie projektami AI, tworzenie wartości w organizacji, praktyczne zastosowania w pisaniu tekstów, tworzeniu treści wizualnych i audio oraz wykorzystanie AI w sprzedaży.
  • Moduł 3: Automatyzacja pracy z asystentami i agentami AI – zaawansowana praca z agentami AI, automatyzacja jako kluczowa umiejętność przyszłości, praktyczna budowa agentów AI w narzędziach takich jak n8n, a także case study dotyczące onboardingu zespołu.
  • Moduł 4: Analiza danych i podejmowanie decyzji – myślenie analityczne w erze AI oraz zastosowanie AI w Google BigQuery i SQL.
  • Moduł 5: Zarządzanie zmianą i wdrożeniem AI – kompleksowe spojrzenie na implementację rozwiązań AI na poziomie organizacyjnym, w tym wdrażanie zmian w perspektywie indywidualnej i zespołowej.

Dlaczego to ważne?
Sztuczna inteligencja nie jest już tylko trendem technologicznym – to realne narzędzie wspierające rozwój firm, zwiększające produktywność i otwierające nowe możliwości biznesowe. Dane z pierwszej edycji programu pokazują, że aż 71% absolwentów już wykorzystuje AI w swojej codziennej pracy, a 69% deklaruje gotowość do pełnienia roli liderów AI w swoich organizacjach.

Co dalej?
Zdobyta wiedza i umiejętności pozwolą nie tylko skuteczniej wykorzystywać narzędzia AI w  pracy badawczej i dydaktycznej na Uniwersytecie Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, ale również dzielić się tą wiedzą ze studentami i współpracownikami, a także aktywnie wdrażać rozwiązania AI w projektach edukacyjnych oraz wspierać transformację cyfrową w środowisku akademickim.